Geld terug klant terug

Af en toe gaan de beide dames winkelen. Soms ga ik mee. Maar dat is meer omdat ik geïnteresseerd ben in de manier waarop winkeliers zaken doen. Zo zag ik een keer een winkelier die bij de kassa prominent een bordje had geplaatst met de mededeling dat er onder geen voorwaarde geld wordt teruggegeven. De klant kreeg een tegoedbon.

Read more

Onderhandelen is de winstvernietiger bij uitstek

We zijn er aan gewend geraakt. Er kan bijna geen opdracht meer worden afgesloten of er moet over de prijs worden onderhandeld. Er zijn klanten, vooral inkopers, die handelen met de filosofie: “Win-Win speelt pas een rol met het krijgen van mijn zin”.

Read more

​Is korting echt nodig?


Klanten kunnen vaak veel druk op u uitoefenen om iets aan de prijs te doen. Een kleine tegemoetkoming in de prijs en de kans op de order lijkt groot. En zo dreigt het gevaar dat u voor steeds lagere marges gaat werken.

Read more

Een trouwe klant neemt afscheid

Stelt u zich eens voor dat u een trouwe klant bent. Of een trouwe abonnee. En stelt u zich eens voor, dat u uzelf de vraag stelt, waarom u eigenlijk een trouwe klant bent, of een trouwe abonnee?

Read more

De bal ligt bij de directie

Steeds vaker hoor ik verkopers en managers verzuchten dat het niet meer zo simpel is als voorheen. Markten veranderen in rap tempo. Verkopen is lastig, onderhandelen al helemaal. Vaak is het moeilijk tegen goede prijzen te kunnen verkopen. Strategische keuzes maken is dan essentieel.

Read more

Is de prijs het probleem?

Als we over prijzen praten zijn we het niet altijd met elkaar eens. Maar verkopers hebben wel vaak dezelfde gedachten over prijs. Veel verkopers denken namelijk dat de prijs doorslaggevend is om een order te boeken. Ze denken dan al gauw dat klanten gelukkiger worden als de prijs iets lager is dan de waarde van het product. De klant krijgt dan namelijk iets extra's. Dan moeten klanten toch wel tevreden zijn. En dat is juist de oorzaak van de problemen.

Read more

Waarom niemand graag onderhandelt en het zich toch loont


Onderhandelen heeft geen enkele zin. Dat doet toch bijna niemand meer.  Het gaat gewoon om de laagste prijs en je moet het een beetje gegund krijgen. Kortom gewoon aanbieden en het beste ervan hopen. Dit zei een ondernemer tegen me tijdens een gesprek over het trainen en begeleiden van zijn verkopers.

Read more

For the times they are a-changin

Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide
The chance won't come again

Read more

Wees niet de beste

Als je vaak facturen stuurt denk je als ondernemer al gauw dat je goed bent in dat wat op de factuur staat. In het verkoopproces is dat vaak ook wat je graag aan de (potentiële) klant vertelt. Tot je op een dag bemerkt dat een klant daarvan niet echt ondersteboven is.

Read more

Crisistijd is klantentijd


Een crisis geeft eindelijk de kans om te laten zien wat je kunt, wat je echt waard bent. De ondernemer zorgt ervoor dat zijn onderneming floreert ook als het economisch tegen zit. Jouw onderneming is waar klanten ook als zij het moeilijk hebben toch terecht kunnen. Omdat jij degene bent die klanten echt helpt.

Read more

Maak 2013 tot een ontspannend jaar

 

Eind 2012 zou de wereld vergaan. Althans er waren mensen die dat dachten omdat de Maya kalender eindigde. Toch waagde ik het erop mijn klanten, vrienden en kennissen anders dan via een Nieuwjaarskaart door middel van een klein epistel een voorspoedig en ontspannend jaar toe te wensen.

Read more

Van crisis naar vooruitgang

Het woord crisis heeft onmiskenbaar een negatieve lading. Crisis wordt gekoppeld aan verstoring van de groei, mentale dip, teruggang. Toch is de herkomst van het woord crisis veel positiever. Het woord crisis komt oorspronkelijk uit het Grieks en betekent moment van de waarheid. Een moment waarop een beslissing moet worden genomen, een keerpunt dus.

Read more

Een reis van duizend mijl begint met één eerste stap.

 
Opdrachten voor buitenlandse opdrachtgevers zijn vaak extra leuk. Je krijgt namelijk te maken met verschillen in cultuur en zienswijzen. Gebruiken en handelswijzen kunnen erg verschillend zijn
 

Read more

Recente blogs


 
 
social-twitter   social-twitter

Contact gegevens

  • Adres: Baakhoven 1a
                  6114 RJ  Susteren
  • Tel:       046 449 7346
  • GSM:    06 2279 6617
  • Email:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
imonkeys seo webdesign li